|
17 Mei 2013
Tips Sholat Khusyuk
16 Mei 2013
Energi Alternatif
Energi alternatif adalah istilah yang merujuk kepada semua energi yang dapat digunakan yang bertujuan untuk menggantikan bahan bakar konvensional tanpa akibat yang tidak diharapkan dari hal tersebut. Umumnya, istilah ini digunakan untuk mengurangi penggunaan bahan bakar hidrokarbon yang mengakibatkan kerusakan lingkungan akibat emisi karbon dioksida yang tinggi, yang berkontribusi besar terhadap pemanasan global berdasarkan Intergovernmental Panel on Climate Change. Selama beberapa tahun, apa yang sebenarnya dimaksud sebagai energi alternatif telah berubah akibat banyaknya pilihan energi yang bisa dipilih yang tujuan yang berbeda dalam penggunaannya.
Istilah "alternatif" merujuk kepada suatu teknologi selain teknologi yang digunakan pada bahan bakar fosil untuk menghasilkan energi. Teknologi alternatif yang digunakan untuk menghasilkan energi dengan mengatasi masalah dan tidak menghasilkan masalah seperti penggunaan bahan bakar fosil.
Oxford Dictionary mendefinisikan energi alternatif sebagai energi yang digunakan bertujuan untuk menghentikan penggunaan sumber daya alam atau pengrusakan lingkungan.
Daftar isi[sembunyikan] |
Sejarah [sunting]
Dalam sejarahnya, transisi penggunaan energi alternatif berdasarkan faktor ekonomi, hadirnya suatu sumber energi baru bertujuan untuk menggantikan sumber energi yang lama yang semakin langka dan mahal, tidak ekonomis lagi, atau tidak dapat diakses lagi.
Batu bara sebagai alternatif kayu [sunting]
Berdasarkan catatan Norman F. Cantor, Eropa telah hidup di abad pertengahan dengan hutan yang sangat lebat. Setelah tahun 1200an, bangsa Eropa menjadi sangat terlatih dalam melakukan deforestasi dan pada tahun 1500an mereka kehabisan kayu untuk pemanas ruangan dan memasak. Di masa tersebut, Eropa berada di ujung ketersediaan bahan bakar dan bencana nutrisi, hingga ditemukannya batu bara lunak dan pertanian kentang dan jagung menyelamatkan mereka dari bencana kelaparan.
Bahan bakar minyak sebagai aternatif minyak ikan paus [sunting]
Minyak ikan paus adalah bahan bakar dominan di awal abad ke 19, namun di pertengahan abad, stok ikan paus berkurang dan harga minyak ikan paus meningkat tajam dan tidak dapat bersaing dengan sumber bahan bakar minyak yang murah dari Pennsylvania yang baru saja dikembangkan pada tahun 1859.
Alkohol sebagai alternatif bahan bakar fosil [sunting]
Pada tahun 1917, Alexander Graham Bell mengusulkan etanol dari jagung dan bahan pangan lainnya sebagai bahan bakar pengganti batu bara dan minyak dan menyatakan bahwa dunia dekat dengan masa di mana kedua jenis bahan bakar tersebut akan segera habis. Sejak tahun 1970, Brazil telah memiliki program bahan bakar etanol yang menjadikan negara tersebut penghasil etanol kedua terbesar di dunia setelah Amerika Serikat dan eksportir terbesar dunia. Program etanol Brazil menggunakan peralatan modern dan bahan bakutebu yang murah sebagai bahan baku, dan residu yang dihasilkan dari proses tersebut digunakan sebagai sumber energi untuk proses berikutnya. Saat ini tidak ada lagi kendaraan pribadi di Brazil yang dijalankan dengan bensin murni. Di akhir tahun 2008 Brazil telah memiliki sedikitnya 35.000 stasiun pengisian bahan bakar dengan sedikitnya satu pompa etanol.
Etanol selulosit dapat diproduksi dari berbagai macam bahan pangan, dan melibatkan penggunaan seluruh bagian hasil pertanian. Pendekatan baru ini meningkatkan hasil etanol yang diproduksi dan mengurangi emisi karbon karena jumlah energi pertanian yang digunakan sama untuk sejumlah etanol yang lebih tinggi.
Gasifikasi batu bara sebagai alternatif bahan bakar minyak yang mahal [sunting]
Pada tahun 1970, pemerintahan Presiden Amerika Serikat Jimmy Carter mengusulkan gasifikasi batu bara sebagai alternatif bahan bakar minyak yang mahal yang sebagian besar diimpor. Program ini, termasuk Synthetic Fuels Corporation, terbengkalai ketika harga bahan bakar minyak turun pada tahun 1980an.
Energi terbarukan sebagai alternatif energi tak terbarukan [sunting]
Energi terbarukan adalah energi yang dihasilkan dari sumber alami, seperti cahaya matahari, angin, hujan, arus pasang surut, danpanas bumi, yang terbarui atau secara alami dapat muncul kembali setelah dipergunakan. Ketika dibandingkan dengan proses produksi energinya, terdapat perbedaan mendasar antara energi terbarukan dengan bahan bakar fosil. Proses produksi bahan bakar fosil sulit dan membutuhkan proses dengan peralatan, proses fisik dan kimia yang rumit. Di lain hal, energi alternatif dapat diproduksi dengan peralatan dasar dan proses alam yang sangat mendasar.
Bentuk energi alternatif saat ini [sunting]
Energi alternatif yang bersahabat dengan lingkungan [sunting]
Sumber energi terbarukan seperti biomassa kadang-kadang disebut sebagai alternatif untuk bahan bakar fosil yang membahayakan bagi ekologi, karena jika biomassa dikomersialkan dikhawatirkan akan membahayakan hutan sebagai penghasil biomassa terbesar (kayu juga merupakan biomassa). Energi terbarukan belum tentu energi alternatif dengan tujuan tersebut. Seperti contoh, di Belanda, yang pernah digunakan minyak kelapa sawit sebagai bahan bakar bio, saat ini dihentikan akibat bukti ilmiah bahwa penggunaannya menciptakan kerusakan lebih parah dibandingkan bahan bakar fosil, seperti kemungkinan ekspansi lahan kelapa sawit yang dapat menghabiskan hutan alami. Mengenai bahan bakar bio dari bahan pangan, realisasi mengkonversi seluruh hasil panen di Amerika Serikat hanya mampu menggantikan 16% bahan bakar mobil yang dibutuhkan, dan pemusnahan hutan hujan tropis, yang selama ini sebagai penyerap CO2, untuk dijadikan ladang penghasil bahan bakar bio, sangat jelas akan mengakibatkan efek negatif yang sangat signifikan bagi ekologi dan menghasilkan peningkatan harga bahan pangan akibat kompetisi pasar. Saat ini, alternatif terhadap bahan bakar bio berkelanjutan sedang diupayakan dalam bentuk etanol selulosit.
Alternatif "zero carbon" [sunting]
Dari sudut pandang isu perubahan iklim, bahan bakar ekonomis rendah karbon adalah sumber alternatif untuk mengeliminasi emisi karbon dan metana. Demi tujuan ini, sumber energi terbarukan dan berkelanjutan seperti biomassa, dan hidrogen yang dihasilkan dari gas alam, tidak tersedia secara ekonomis untuk melawan peningkatan karbon secara global. Energi nuklir dan tehnik penangkapan dan penyimpanan karbon seperti teknologi batu bara bersih adalah teknologi energi alternatif yang rendah emisi karbonnya, namun tidak sesuai dengan tujuan bahwa energi alternatif harus tidak merusak lingkungan.
Alternatif kemandirian energi [sunting]
Di Eropa, terdapat harapan untuk lebih mandiri dan tidak bergantung lagi terhadap suplai energi (minyak dan gas) dari Rusia, begitu juga di Amerika Serikat yang berharap terbebas dari impor minyak yang diproduksi oleh negara lain. Dari sudut pandang ini, gas alam domestik, bahan bakar fosil, adalah energi alternatif terhadap bahan bakar yang diimpor dari luar. Ini adalah sudut pandang T. Boone Pickens yang menjelaskan Pickens Plan untuk kemandirian energi, dan merefleksikan undang-undang di Negara Bagian Florida, Amerika Serikat. Meski gas alam tidaklah dapat diperbarui, namun dalam sudut pandang ini, hal tersebut adalah energi alternatif.
Konsep baru energi alternatif [sunting]
Area penangkapan energi angin mengapung [sunting]
Area penangkapan energi angin mengapung sama dengan area penangkapan energi angin biasa namun mengapung di tengah-tengahlautan. Area penangkapan energi angin lepas pantai dapat ditempatkan di perairan sedalam 40 meter. Keuntungan area penangkapan energi angin mengapung adalah kemampuannya menangkap energi angin di tengah lautan tanpa halangan bukit, pepohonan, dan bangunan; angin di tengah lautan dapat mencapai kecepatan dua kali kecepatan angin di daratan. Perusahaan energi Norwegia,StatoilHydro, akan melakukan percobaan pertama area penangkapan energi angin mengapung di musim gugur 2009.
Biogas hasil pencernaan [sunting]
Biogas hasil pencernaan berhubungan dengan pemanfaatan gas metana yang dilepaskan ketika kotoran hewan membusuk. Gas ini dapat diperoleh dari sampah dan sistem saluran limbah. Sistem penghasil biogas digunakan untuk menghasilkan untuk memproses gas metana melalui bakteri atau dekomposer yang memecah biomassa dalam lingkungan atau kondisi anaerobik. Gas metana yang dikumpulkan dan dimurnikan dapat dimanfaatkan sebagai sumber energi alternatif.
Heliokultur [sunting]
Heliokultur adalah proses memanen energi matahari menjadi bahan bakar dengan memindahkan karbon dioksida di atmosfer dengan memanfaatkan pertanian.
Energi alternatif dalam transportasi [sunting]
Akibat peningkatan harga gas pada tahun 2008 dengan peningkatan harga bahan bakar hingga 4 US dollar per galon ketika itu, telah ada gerakan untuk mengembangkan kendaraan dengan efisiensi bahan bakar yang lebih tinggi serta kendaraan dengan bahan bakar alternatif. Menanggapi hal tersebut, banyak perusahaan kecil meningkatkan penelitian dan pengembangan untuk secara radikal mengubah cara menggerakkan kendaraan pribadi. Dan saat ini, kendaraan Hybrid dan bertenaga baterai telah tersedia secara komersial dan dapat diterima masyarakat secara luas di seluruh dunia.
Soal Ujian Bahasa Jawa Kelas 7
1. Prastawa / kedadeyan kang dilaporake dening wartawan biasane anduweni sifat actual lan faktual diarani ….
a. wara-wara b. pawarta c. ariwarti d. kalawarti e. layang
2. Nanggapi pernyataan-pernyataan ana ing pawarta anduweni teges pada karo ….
a. rumusan pawarta c. nyimpulake isi pawarta e.nulis pawarta
b. ngrungoake pawarta d. gawe pawarta
3. Nampi pawarta kanthi apa anane diarani ….
a. objektif b. evaluatif c. factual d. informatif e. actual
4. Ing ngisor iki ora kalebu sarana komunikasi canggih yaiku ….
a. telpon b. handphone c. kenthongan d. internet e. netbook
5. Nalika ana salah sawijining murid telpon marang gurune kangsgo nyuwun ijin ora mlebu sekolah kudu migunaake basa kang bener. Basa kang trep digunaake yaiku ...
a. ngoko lugu c. ngoko alus e. basa manca
b. basa krama alus d. basa gaul
6. Tembung lingga sing dumadi saka telung wanda, kaya ing ngisor iki ….
a. sega c. dom e. segara
b. segarane d. segaranipun
7. Tembung ing ngisor iki kalebu tembung andahan yaiku ….
a. tulung c. tinulung e. talang
b. taling d. tiling
8. Tembung “ kanugrahan” menawa dirimbag dadi ….
a. ka + anugrah + an c. ka + nugrah + an e. ka + n + ugrahan
b. ka + nugraha + an d. ka + nugraha
9. Cara maca migunaake sak akeh-akehing teks kanthi wektu sesingkat-singkate diarani cara maca ….
a. endah c. bathin e. intensif
b. cepet d. grambyangan
10. Kanggo nemoake materi-materi kang dibutuhake kanthi cepet. Iku kelebu … maca cepet.
a. tujuwane c. cara e. gagasan utama
b. teknik d. aspek
11. Ing ngisor iki kang ora kalebu jenising maca yaiku ….
a. cepet b. endah c. bathin d. grambyangan e. banter
12. Mbagi pengalaman kanthi lesan kalebu kagiyatan ….
a. pachelaton c. micara e. crita
b. gancaran d. wawan rembug
13. Pengalaman iku bisa ditulis utawa nganggo migunaake paragrap ….
a. deskripsi c. eksposisi e. argumentasi
b. narasi d. persuasi
14. Ana ing sajroning pawarta, katrangan kahanan utawa kedadeyan kang awujud kasunyatan diarani ….
a. fakta b. opini c. objektif d. evaluasi e. aktual
15. A : “Halo …”
B : “Halo, sugeng sonten, Pak!”
A : “Inggih, sugeng sonten “
B : “…. Pak Karjo? “
A : “Inggih leres.”
Ganepan kang bener saka tuladha pacelathon ing telepon ana ing dhuwur yaiku …
a. Punapa kula saged kepanggih kaliyan Pak Karjo d. Niki sinten nggih
b. Wonten punapa Pak Karjo? e. Kula piyambak
c. Punapa leres menika dalemipun Pak Karjo?
16. Komunikasi kanthi telpon nduweni kaluwihan kaya ing ngisor iki, kajaba ….
a. cepet c. kudu ketemu e. kapan wae waktune
b. murah d. ringkes
17. Salam pambuka kang bisa digunaake nalika telpon, kajaba ….
a. halo c. sugeng enjing e. Assalamualaikum
b. sugeng dalu d. sugeng pitepangan
18. Omongan wong tunggal sajroning sandiwara iku diarani ….
a. prolog c. monolog e. setting
b. dialog d. bloking
19. Sandiwara katindaake dening paraga kang wis tinata pagelarane ana ing….
a. lapangan c. mimbar e. sadhuwuring kelir
b. patenan d. saduwuring panggung
20. Manungsa tanpa banyu iku mesthi bakal ora duwe daya kekuatan lan mesthi bakal tumekaning pati. Tumrape manungsa, banyu iku dadi ….
a. asal kekuwatan d. njupuk kekuatan
b. aweh daya kekuwatan e. salah saijining kekuatan
c. pamer kekuwatan
21. Piranti pagelaran wayang kulit kang nggambarake bumi yaiku ….
a. debog d. cempala
b. kelir e. simpingan
c. kothak
22. Ana ing wayang kulit blencong iku nggambarake ….
a. sasmitaning urip d. langit, angkasa
b. srengenge, rembulan, lintang e. manungsa
c. sangkan paran
23. Pasang tarub lan tratag iku ditindakake ….
a. sawise duwe gawe d. sawise siraman
b. sadurunge duwe gawe e. sawise kirab temanten
c. saminggu sawise duwe gawe
24. Kumbakarnan iku tegese ….
a. tumpaking gati d. temu manten
b. dodolan dhawet e. rembug panitia
c. gawe undhangan
25. Klambi menawi diganti aksara jawa dadi ….
a. klmbi c. lKmBi e. kLmBi
b. akLmbi d. kelamBi
26. webiaikiademBzet\ ………
a. wengi iki peteng banget c. mau bengi adhem e. adheme banget
b. wengi iki adhem anget d. wengi iki adhem banget
27. Ditulung malah …., isine terusan paribasan iku aksara Jawane ….
a. mutu= c. mntu= e. menTu=
b. gnTu= d.bunTu=
28. Kuburan kramat, yen ditulis aksara jawa ….
a. kuburn\ kermt\
b. kuburnK`mt\
c. kubu/rn\ krmat\
d. kburn\ kermt\
e. kuburn k]mt\
29. wiluje= rwuh
Yen ditulis latin yaiku ….
a. sugeng rawuh c. wilujeng dawuh e. wilujeng awuh
b. wilujeng rawuh d. ageng rahayu
30. Tanda kang gunane kanggo ngowahi aksara urip (vocal) dadi aksara mati (konsonan) diarani…
a. cecak c. wigyan e. adeg-adeg
b. layar d. pangkon
31. Aku maca Koran, yen ditulis jawa dadi ….
a. akuwac[korn\
b. akudiwc [korn\
c. akumc[korn\
d. [korn diwcaku
e. wcnenbuku aiku
32. Dasanama yaiku ……………….
a. wayang c. lakon wayang e. mungsuh
b. jeneng padha d. putra kayangan
33. Wrekudara = Bima = Bratasena = ………………, Kajaba…
a. Jagabilawa c. wijasena e. Bayu Putra
b. yudhistira d.Arya Panenggak
34. .....................yaiku paraga sing nabuh gamelan anut larasing gendhing.
a. sinden c. Dhalang e. Waranggana
b. Pangrawit d. Anoman
35. Cacahing baris wonten ing tembang macapat yaiku…..
a. Guru wilangan c. Guru gatra e. Guru wilangan
b. Guru wyanjana d. Guru Vokal
36. Guru wilangan yaiku ….
a. Caching bait saben tembang d. Cacahing huruf
b. Cacahing Wanda saben larik e. Cacahing tembang
c. Huruf vocal
37. Guru wilangan lan Guru lagu ing Tembang Mijil yaiku….
a. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u d. 10i, 6o, 10e, 10u, 6i, 6u
b. 10u,6a, 10e, 10i, 6a, 6e e. 10ai, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u
c. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6a
38. Upacara adat mantenan Jawa dipungkasi ngangge acara ….
a. siraman c. panggih e. dodolan dhawet
b. kumbakarnan d. sungkeman
39. Acara dodolan dhawet ing mantenan ditindaake dening ….
a. tiang sepuh penganten putra d. tiang sepuh penganten sakloron
b. tiang sepuh tanggane e. tiang sepuh penganten putri
c. sedherek tiang sepuh putra
40. Ing ngisor iki uborampene acara ngantenan, kajaba ….
a. tumpeng c. kembang 7 rupa e. kembar mayang
b. kendhi d. canting
a. wara-wara b. pawarta c. ariwarti d. kalawarti e. layang
2. Nanggapi pernyataan-pernyataan ana ing pawarta anduweni teges pada karo ….
a. rumusan pawarta c. nyimpulake isi pawarta e.nulis pawarta
b. ngrungoake pawarta d. gawe pawarta
3. Nampi pawarta kanthi apa anane diarani ….
a. objektif b. evaluatif c. factual d. informatif e. actual
4. Ing ngisor iki ora kalebu sarana komunikasi canggih yaiku ….
a. telpon b. handphone c. kenthongan d. internet e. netbook
5. Nalika ana salah sawijining murid telpon marang gurune kangsgo nyuwun ijin ora mlebu sekolah kudu migunaake basa kang bener. Basa kang trep digunaake yaiku ...
a. ngoko lugu c. ngoko alus e. basa manca
b. basa krama alus d. basa gaul
6. Tembung lingga sing dumadi saka telung wanda, kaya ing ngisor iki ….
a. sega c. dom e. segara
b. segarane d. segaranipun
7. Tembung ing ngisor iki kalebu tembung andahan yaiku ….
a. tulung c. tinulung e. talang
b. taling d. tiling
8. Tembung “ kanugrahan” menawa dirimbag dadi ….
a. ka + anugrah + an c. ka + nugrah + an e. ka + n + ugrahan
b. ka + nugraha + an d. ka + nugraha
9. Cara maca migunaake sak akeh-akehing teks kanthi wektu sesingkat-singkate diarani cara maca ….
a. endah c. bathin e. intensif
b. cepet d. grambyangan
10. Kanggo nemoake materi-materi kang dibutuhake kanthi cepet. Iku kelebu … maca cepet.
a. tujuwane c. cara e. gagasan utama
b. teknik d. aspek
11. Ing ngisor iki kang ora kalebu jenising maca yaiku ….
a. cepet b. endah c. bathin d. grambyangan e. banter
12. Mbagi pengalaman kanthi lesan kalebu kagiyatan ….
a. pachelaton c. micara e. crita
b. gancaran d. wawan rembug
13. Pengalaman iku bisa ditulis utawa nganggo migunaake paragrap ….
a. deskripsi c. eksposisi e. argumentasi
b. narasi d. persuasi
14. Ana ing sajroning pawarta, katrangan kahanan utawa kedadeyan kang awujud kasunyatan diarani ….
a. fakta b. opini c. objektif d. evaluasi e. aktual
15. A : “Halo …”
B : “Halo, sugeng sonten, Pak!”
A : “Inggih, sugeng sonten “
B : “…. Pak Karjo? “
A : “Inggih leres.”
Ganepan kang bener saka tuladha pacelathon ing telepon ana ing dhuwur yaiku …
a. Punapa kula saged kepanggih kaliyan Pak Karjo d. Niki sinten nggih
b. Wonten punapa Pak Karjo? e. Kula piyambak
c. Punapa leres menika dalemipun Pak Karjo?
16. Komunikasi kanthi telpon nduweni kaluwihan kaya ing ngisor iki, kajaba ….
a. cepet c. kudu ketemu e. kapan wae waktune
b. murah d. ringkes
17. Salam pambuka kang bisa digunaake nalika telpon, kajaba ….
a. halo c. sugeng enjing e. Assalamualaikum
b. sugeng dalu d. sugeng pitepangan
18. Omongan wong tunggal sajroning sandiwara iku diarani ….
a. prolog c. monolog e. setting
b. dialog d. bloking
19. Sandiwara katindaake dening paraga kang wis tinata pagelarane ana ing….
a. lapangan c. mimbar e. sadhuwuring kelir
b. patenan d. saduwuring panggung
20. Manungsa tanpa banyu iku mesthi bakal ora duwe daya kekuatan lan mesthi bakal tumekaning pati. Tumrape manungsa, banyu iku dadi ….
a. asal kekuwatan d. njupuk kekuatan
b. aweh daya kekuwatan e. salah saijining kekuatan
c. pamer kekuwatan
21. Piranti pagelaran wayang kulit kang nggambarake bumi yaiku ….
a. debog d. cempala
b. kelir e. simpingan
c. kothak
22. Ana ing wayang kulit blencong iku nggambarake ….
a. sasmitaning urip d. langit, angkasa
b. srengenge, rembulan, lintang e. manungsa
c. sangkan paran
23. Pasang tarub lan tratag iku ditindakake ….
a. sawise duwe gawe d. sawise siraman
b. sadurunge duwe gawe e. sawise kirab temanten
c. saminggu sawise duwe gawe
24. Kumbakarnan iku tegese ….
a. tumpaking gati d. temu manten
b. dodolan dhawet e. rembug panitia
c. gawe undhangan
25. Klambi menawi diganti aksara jawa dadi ….
a. klmbi c. lKmBi e. kLmBi
b. akLmbi d. kelamBi
26. webiaikiademBzet\ ………
a. wengi iki peteng banget c. mau bengi adhem e. adheme banget
b. wengi iki adhem anget d. wengi iki adhem banget
27. Ditulung malah …., isine terusan paribasan iku aksara Jawane ….
a. mutu= c. mntu= e. menTu=
b. gnTu= d.bunTu=
28. Kuburan kramat, yen ditulis aksara jawa ….
a. kuburn\ kermt\
b. kuburnK`mt\
c. kubu/rn\ krmat\
d. kburn\ kermt\
e. kuburn k]mt\
29. wiluje= rwuh
Yen ditulis latin yaiku ….
a. sugeng rawuh c. wilujeng dawuh e. wilujeng awuh
b. wilujeng rawuh d. ageng rahayu
30. Tanda kang gunane kanggo ngowahi aksara urip (vocal) dadi aksara mati (konsonan) diarani…
a. cecak c. wigyan e. adeg-adeg
b. layar d. pangkon
31. Aku maca Koran, yen ditulis jawa dadi ….
a. akuwac[korn\
b. akudiwc [korn\
c. akumc[korn\
d. [korn diwcaku
e. wcnenbuku aiku
32. Dasanama yaiku ……………….
a. wayang c. lakon wayang e. mungsuh
b. jeneng padha d. putra kayangan
33. Wrekudara = Bima = Bratasena = ………………, Kajaba…
a. Jagabilawa c. wijasena e. Bayu Putra
b. yudhistira d.Arya Panenggak
34. .....................yaiku paraga sing nabuh gamelan anut larasing gendhing.
a. sinden c. Dhalang e. Waranggana
b. Pangrawit d. Anoman
35. Cacahing baris wonten ing tembang macapat yaiku…..
a. Guru wilangan c. Guru gatra e. Guru wilangan
b. Guru wyanjana d. Guru Vokal
36. Guru wilangan yaiku ….
a. Caching bait saben tembang d. Cacahing huruf
b. Cacahing Wanda saben larik e. Cacahing tembang
c. Huruf vocal
37. Guru wilangan lan Guru lagu ing Tembang Mijil yaiku….
a. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u d. 10i, 6o, 10e, 10u, 6i, 6u
b. 10u,6a, 10e, 10i, 6a, 6e e. 10ai, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u
c. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6a
38. Upacara adat mantenan Jawa dipungkasi ngangge acara ….
a. siraman c. panggih e. dodolan dhawet
b. kumbakarnan d. sungkeman
39. Acara dodolan dhawet ing mantenan ditindaake dening ….
a. tiang sepuh penganten putra d. tiang sepuh penganten sakloron
b. tiang sepuh tanggane e. tiang sepuh penganten putri
c. sedherek tiang sepuh putra
40. Ing ngisor iki uborampene acara ngantenan, kajaba ….
a. tumpeng c. kembang 7 rupa e. kembar mayang
b. kendhi d. canting
Silahkan Baca Juga di Bawah ini
SOAL BAHASA JAWA
- SOAL-SOAL DAN KISI-KISI BAHASA JAWA SMP KELAS VII SEMSTER I (SATU) BAGIAN 3
- SOAL-SOAL DAN KISI-KISI BAHASA JAWA SMP KELAS VII SEMSTER I (SATU) BAGIAN 2
- SOAL-SOAL DAN KISI-KISI BAHASA JAWA SMP KELAS VII SEMSTER I (SATU) BAGIAN 1
- ULANGAN UMUM SEMESTER I SEKOLAH DASAR TAHUN PELAJARAN 2012/2013 BAHASA JAWA KELAS TIGA DAN JAWABAN ISIAN
- ULANGAN UMUM SEMESTER I SEKOLAH DASAR TAHUN PELAJARAN 2012/2013 BAHASA JAWA KELAS TIGA DAN JAWABAN
- ULANGAN TENGAH SEMESTER GENAP TAHUN PELAJARAN 2012/2013 Mata Pelajaran Bahasa Jawa KELAS 3
- LATIHAN SOAL-SOAL BASA JAWA KELAS II SEMESTER 2 ke 2
- LATIHAN SOAL-SOAL BASA JAWA KELAS II SEMESTER 2 ke 1
- SOAL MID SEMESTER GENAP TAHUN PELAJARAN 2011/2012 Bahasa Jawa Kelas VIII ( Delapan )
- Materi Bahasa Jawa MID SEMESTER GENAP TAHUN PELAJARAN 2011/2012 Kelas VII ( Tujuh )
- ULANGAN TENGAH SEMESTER GENAP BAHASA JAWA SD
- SOAL ULANGAN UMUM TENGAH SEMESTER GASAL Mata Pelajaran : BAHASA JAWA
- ULANGAN AKHIR SEMESTER GENAP SMK Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Langganan:
Postingan (Atom)
17 Mei 2013
Tips Sholat Khusyuk
|
16 Mei 2013
Energi Alternatif
Energi alternatif adalah istilah yang merujuk kepada semua energi yang dapat digunakan yang bertujuan untuk menggantikan bahan bakar konvensional tanpa akibat yang tidak diharapkan dari hal tersebut. Umumnya, istilah ini digunakan untuk mengurangi penggunaan bahan bakar hidrokarbon yang mengakibatkan kerusakan lingkungan akibat emisi karbon dioksida yang tinggi, yang berkontribusi besar terhadap pemanasan global berdasarkan Intergovernmental Panel on Climate Change. Selama beberapa tahun, apa yang sebenarnya dimaksud sebagai energi alternatif telah berubah akibat banyaknya pilihan energi yang bisa dipilih yang tujuan yang berbeda dalam penggunaannya.
Istilah "alternatif" merujuk kepada suatu teknologi selain teknologi yang digunakan pada bahan bakar fosil untuk menghasilkan energi. Teknologi alternatif yang digunakan untuk menghasilkan energi dengan mengatasi masalah dan tidak menghasilkan masalah seperti penggunaan bahan bakar fosil.
Oxford Dictionary mendefinisikan energi alternatif sebagai energi yang digunakan bertujuan untuk menghentikan penggunaan sumber daya alam atau pengrusakan lingkungan.
Daftar isi[sembunyikan] |
Sejarah [sunting]
Dalam sejarahnya, transisi penggunaan energi alternatif berdasarkan faktor ekonomi, hadirnya suatu sumber energi baru bertujuan untuk menggantikan sumber energi yang lama yang semakin langka dan mahal, tidak ekonomis lagi, atau tidak dapat diakses lagi.
Batu bara sebagai alternatif kayu [sunting]
Berdasarkan catatan Norman F. Cantor, Eropa telah hidup di abad pertengahan dengan hutan yang sangat lebat. Setelah tahun 1200an, bangsa Eropa menjadi sangat terlatih dalam melakukan deforestasi dan pada tahun 1500an mereka kehabisan kayu untuk pemanas ruangan dan memasak. Di masa tersebut, Eropa berada di ujung ketersediaan bahan bakar dan bencana nutrisi, hingga ditemukannya batu bara lunak dan pertanian kentang dan jagung menyelamatkan mereka dari bencana kelaparan.
Bahan bakar minyak sebagai aternatif minyak ikan paus [sunting]
Minyak ikan paus adalah bahan bakar dominan di awal abad ke 19, namun di pertengahan abad, stok ikan paus berkurang dan harga minyak ikan paus meningkat tajam dan tidak dapat bersaing dengan sumber bahan bakar minyak yang murah dari Pennsylvania yang baru saja dikembangkan pada tahun 1859.
Alkohol sebagai alternatif bahan bakar fosil [sunting]
Pada tahun 1917, Alexander Graham Bell mengusulkan etanol dari jagung dan bahan pangan lainnya sebagai bahan bakar pengganti batu bara dan minyak dan menyatakan bahwa dunia dekat dengan masa di mana kedua jenis bahan bakar tersebut akan segera habis. Sejak tahun 1970, Brazil telah memiliki program bahan bakar etanol yang menjadikan negara tersebut penghasil etanol kedua terbesar di dunia setelah Amerika Serikat dan eksportir terbesar dunia. Program etanol Brazil menggunakan peralatan modern dan bahan bakutebu yang murah sebagai bahan baku, dan residu yang dihasilkan dari proses tersebut digunakan sebagai sumber energi untuk proses berikutnya. Saat ini tidak ada lagi kendaraan pribadi di Brazil yang dijalankan dengan bensin murni. Di akhir tahun 2008 Brazil telah memiliki sedikitnya 35.000 stasiun pengisian bahan bakar dengan sedikitnya satu pompa etanol.
Etanol selulosit dapat diproduksi dari berbagai macam bahan pangan, dan melibatkan penggunaan seluruh bagian hasil pertanian. Pendekatan baru ini meningkatkan hasil etanol yang diproduksi dan mengurangi emisi karbon karena jumlah energi pertanian yang digunakan sama untuk sejumlah etanol yang lebih tinggi.
Gasifikasi batu bara sebagai alternatif bahan bakar minyak yang mahal [sunting]
Pada tahun 1970, pemerintahan Presiden Amerika Serikat Jimmy Carter mengusulkan gasifikasi batu bara sebagai alternatif bahan bakar minyak yang mahal yang sebagian besar diimpor. Program ini, termasuk Synthetic Fuels Corporation, terbengkalai ketika harga bahan bakar minyak turun pada tahun 1980an.
Energi terbarukan sebagai alternatif energi tak terbarukan [sunting]
Energi terbarukan adalah energi yang dihasilkan dari sumber alami, seperti cahaya matahari, angin, hujan, arus pasang surut, danpanas bumi, yang terbarui atau secara alami dapat muncul kembali setelah dipergunakan. Ketika dibandingkan dengan proses produksi energinya, terdapat perbedaan mendasar antara energi terbarukan dengan bahan bakar fosil. Proses produksi bahan bakar fosil sulit dan membutuhkan proses dengan peralatan, proses fisik dan kimia yang rumit. Di lain hal, energi alternatif dapat diproduksi dengan peralatan dasar dan proses alam yang sangat mendasar.
Bentuk energi alternatif saat ini [sunting]
Energi alternatif yang bersahabat dengan lingkungan [sunting]
Sumber energi terbarukan seperti biomassa kadang-kadang disebut sebagai alternatif untuk bahan bakar fosil yang membahayakan bagi ekologi, karena jika biomassa dikomersialkan dikhawatirkan akan membahayakan hutan sebagai penghasil biomassa terbesar (kayu juga merupakan biomassa). Energi terbarukan belum tentu energi alternatif dengan tujuan tersebut. Seperti contoh, di Belanda, yang pernah digunakan minyak kelapa sawit sebagai bahan bakar bio, saat ini dihentikan akibat bukti ilmiah bahwa penggunaannya menciptakan kerusakan lebih parah dibandingkan bahan bakar fosil, seperti kemungkinan ekspansi lahan kelapa sawit yang dapat menghabiskan hutan alami. Mengenai bahan bakar bio dari bahan pangan, realisasi mengkonversi seluruh hasil panen di Amerika Serikat hanya mampu menggantikan 16% bahan bakar mobil yang dibutuhkan, dan pemusnahan hutan hujan tropis, yang selama ini sebagai penyerap CO2, untuk dijadikan ladang penghasil bahan bakar bio, sangat jelas akan mengakibatkan efek negatif yang sangat signifikan bagi ekologi dan menghasilkan peningkatan harga bahan pangan akibat kompetisi pasar. Saat ini, alternatif terhadap bahan bakar bio berkelanjutan sedang diupayakan dalam bentuk etanol selulosit.
Alternatif "zero carbon" [sunting]
Dari sudut pandang isu perubahan iklim, bahan bakar ekonomis rendah karbon adalah sumber alternatif untuk mengeliminasi emisi karbon dan metana. Demi tujuan ini, sumber energi terbarukan dan berkelanjutan seperti biomassa, dan hidrogen yang dihasilkan dari gas alam, tidak tersedia secara ekonomis untuk melawan peningkatan karbon secara global. Energi nuklir dan tehnik penangkapan dan penyimpanan karbon seperti teknologi batu bara bersih adalah teknologi energi alternatif yang rendah emisi karbonnya, namun tidak sesuai dengan tujuan bahwa energi alternatif harus tidak merusak lingkungan.
Alternatif kemandirian energi [sunting]
Di Eropa, terdapat harapan untuk lebih mandiri dan tidak bergantung lagi terhadap suplai energi (minyak dan gas) dari Rusia, begitu juga di Amerika Serikat yang berharap terbebas dari impor minyak yang diproduksi oleh negara lain. Dari sudut pandang ini, gas alam domestik, bahan bakar fosil, adalah energi alternatif terhadap bahan bakar yang diimpor dari luar. Ini adalah sudut pandang T. Boone Pickens yang menjelaskan Pickens Plan untuk kemandirian energi, dan merefleksikan undang-undang di Negara Bagian Florida, Amerika Serikat. Meski gas alam tidaklah dapat diperbarui, namun dalam sudut pandang ini, hal tersebut adalah energi alternatif.
Konsep baru energi alternatif [sunting]
Area penangkapan energi angin mengapung [sunting]
Area penangkapan energi angin mengapung sama dengan area penangkapan energi angin biasa namun mengapung di tengah-tengahlautan. Area penangkapan energi angin lepas pantai dapat ditempatkan di perairan sedalam 40 meter. Keuntungan area penangkapan energi angin mengapung adalah kemampuannya menangkap energi angin di tengah lautan tanpa halangan bukit, pepohonan, dan bangunan; angin di tengah lautan dapat mencapai kecepatan dua kali kecepatan angin di daratan. Perusahaan energi Norwegia,StatoilHydro, akan melakukan percobaan pertama area penangkapan energi angin mengapung di musim gugur 2009.
Biogas hasil pencernaan [sunting]
Biogas hasil pencernaan berhubungan dengan pemanfaatan gas metana yang dilepaskan ketika kotoran hewan membusuk. Gas ini dapat diperoleh dari sampah dan sistem saluran limbah. Sistem penghasil biogas digunakan untuk menghasilkan untuk memproses gas metana melalui bakteri atau dekomposer yang memecah biomassa dalam lingkungan atau kondisi anaerobik. Gas metana yang dikumpulkan dan dimurnikan dapat dimanfaatkan sebagai sumber energi alternatif.
Heliokultur [sunting]
Heliokultur adalah proses memanen energi matahari menjadi bahan bakar dengan memindahkan karbon dioksida di atmosfer dengan memanfaatkan pertanian.
Energi alternatif dalam transportasi [sunting]
Akibat peningkatan harga gas pada tahun 2008 dengan peningkatan harga bahan bakar hingga 4 US dollar per galon ketika itu, telah ada gerakan untuk mengembangkan kendaraan dengan efisiensi bahan bakar yang lebih tinggi serta kendaraan dengan bahan bakar alternatif. Menanggapi hal tersebut, banyak perusahaan kecil meningkatkan penelitian dan pengembangan untuk secara radikal mengubah cara menggerakkan kendaraan pribadi. Dan saat ini, kendaraan Hybrid dan bertenaga baterai telah tersedia secara komersial dan dapat diterima masyarakat secara luas di seluruh dunia.
Soal Ujian Bahasa Jawa Kelas 7
1. Prastawa / kedadeyan kang dilaporake dening wartawan biasane anduweni sifat actual lan faktual diarani ….
a. wara-wara b. pawarta c. ariwarti d. kalawarti e. layang
2. Nanggapi pernyataan-pernyataan ana ing pawarta anduweni teges pada karo ….
a. rumusan pawarta c. nyimpulake isi pawarta e.nulis pawarta
b. ngrungoake pawarta d. gawe pawarta
3. Nampi pawarta kanthi apa anane diarani ….
a. objektif b. evaluatif c. factual d. informatif e. actual
4. Ing ngisor iki ora kalebu sarana komunikasi canggih yaiku ….
a. telpon b. handphone c. kenthongan d. internet e. netbook
5. Nalika ana salah sawijining murid telpon marang gurune kangsgo nyuwun ijin ora mlebu sekolah kudu migunaake basa kang bener. Basa kang trep digunaake yaiku ...
a. ngoko lugu c. ngoko alus e. basa manca
b. basa krama alus d. basa gaul
6. Tembung lingga sing dumadi saka telung wanda, kaya ing ngisor iki ….
a. sega c. dom e. segara
b. segarane d. segaranipun
7. Tembung ing ngisor iki kalebu tembung andahan yaiku ….
a. tulung c. tinulung e. talang
b. taling d. tiling
8. Tembung “ kanugrahan” menawa dirimbag dadi ….
a. ka + anugrah + an c. ka + nugrah + an e. ka + n + ugrahan
b. ka + nugraha + an d. ka + nugraha
9. Cara maca migunaake sak akeh-akehing teks kanthi wektu sesingkat-singkate diarani cara maca ….
a. endah c. bathin e. intensif
b. cepet d. grambyangan
10. Kanggo nemoake materi-materi kang dibutuhake kanthi cepet. Iku kelebu … maca cepet.
a. tujuwane c. cara e. gagasan utama
b. teknik d. aspek
11. Ing ngisor iki kang ora kalebu jenising maca yaiku ….
a. cepet b. endah c. bathin d. grambyangan e. banter
12. Mbagi pengalaman kanthi lesan kalebu kagiyatan ….
a. pachelaton c. micara e. crita
b. gancaran d. wawan rembug
13. Pengalaman iku bisa ditulis utawa nganggo migunaake paragrap ….
a. deskripsi c. eksposisi e. argumentasi
b. narasi d. persuasi
14. Ana ing sajroning pawarta, katrangan kahanan utawa kedadeyan kang awujud kasunyatan diarani ….
a. fakta b. opini c. objektif d. evaluasi e. aktual
15. A : “Halo …”
B : “Halo, sugeng sonten, Pak!”
A : “Inggih, sugeng sonten “
B : “…. Pak Karjo? “
A : “Inggih leres.”
Ganepan kang bener saka tuladha pacelathon ing telepon ana ing dhuwur yaiku …
a. Punapa kula saged kepanggih kaliyan Pak Karjo d. Niki sinten nggih
b. Wonten punapa Pak Karjo? e. Kula piyambak
c. Punapa leres menika dalemipun Pak Karjo?
16. Komunikasi kanthi telpon nduweni kaluwihan kaya ing ngisor iki, kajaba ….
a. cepet c. kudu ketemu e. kapan wae waktune
b. murah d. ringkes
17. Salam pambuka kang bisa digunaake nalika telpon, kajaba ….
a. halo c. sugeng enjing e. Assalamualaikum
b. sugeng dalu d. sugeng pitepangan
18. Omongan wong tunggal sajroning sandiwara iku diarani ….
a. prolog c. monolog e. setting
b. dialog d. bloking
19. Sandiwara katindaake dening paraga kang wis tinata pagelarane ana ing….
a. lapangan c. mimbar e. sadhuwuring kelir
b. patenan d. saduwuring panggung
20. Manungsa tanpa banyu iku mesthi bakal ora duwe daya kekuatan lan mesthi bakal tumekaning pati. Tumrape manungsa, banyu iku dadi ….
a. asal kekuwatan d. njupuk kekuatan
b. aweh daya kekuwatan e. salah saijining kekuatan
c. pamer kekuwatan
21. Piranti pagelaran wayang kulit kang nggambarake bumi yaiku ….
a. debog d. cempala
b. kelir e. simpingan
c. kothak
22. Ana ing wayang kulit blencong iku nggambarake ….
a. sasmitaning urip d. langit, angkasa
b. srengenge, rembulan, lintang e. manungsa
c. sangkan paran
23. Pasang tarub lan tratag iku ditindakake ….
a. sawise duwe gawe d. sawise siraman
b. sadurunge duwe gawe e. sawise kirab temanten
c. saminggu sawise duwe gawe
24. Kumbakarnan iku tegese ….
a. tumpaking gati d. temu manten
b. dodolan dhawet e. rembug panitia
c. gawe undhangan
25. Klambi menawi diganti aksara jawa dadi ….
a. klmbi c. lKmBi e. kLmBi
b. akLmbi d. kelamBi
26. webiaikiademBzet\ ………
a. wengi iki peteng banget c. mau bengi adhem e. adheme banget
b. wengi iki adhem anget d. wengi iki adhem banget
27. Ditulung malah …., isine terusan paribasan iku aksara Jawane ….
a. mutu= c. mntu= e. menTu=
b. gnTu= d.bunTu=
28. Kuburan kramat, yen ditulis aksara jawa ….
a. kuburn\ kermt\
b. kuburnK`mt\
c. kubu/rn\ krmat\
d. kburn\ kermt\
e. kuburn k]mt\
29. wiluje= rwuh
Yen ditulis latin yaiku ….
a. sugeng rawuh c. wilujeng dawuh e. wilujeng awuh
b. wilujeng rawuh d. ageng rahayu
30. Tanda kang gunane kanggo ngowahi aksara urip (vocal) dadi aksara mati (konsonan) diarani…
a. cecak c. wigyan e. adeg-adeg
b. layar d. pangkon
31. Aku maca Koran, yen ditulis jawa dadi ….
a. akuwac[korn\
b. akudiwc [korn\
c. akumc[korn\
d. [korn diwcaku
e. wcnenbuku aiku
32. Dasanama yaiku ……………….
a. wayang c. lakon wayang e. mungsuh
b. jeneng padha d. putra kayangan
33. Wrekudara = Bima = Bratasena = ………………, Kajaba…
a. Jagabilawa c. wijasena e. Bayu Putra
b. yudhistira d.Arya Panenggak
34. .....................yaiku paraga sing nabuh gamelan anut larasing gendhing.
a. sinden c. Dhalang e. Waranggana
b. Pangrawit d. Anoman
35. Cacahing baris wonten ing tembang macapat yaiku…..
a. Guru wilangan c. Guru gatra e. Guru wilangan
b. Guru wyanjana d. Guru Vokal
36. Guru wilangan yaiku ….
a. Caching bait saben tembang d. Cacahing huruf
b. Cacahing Wanda saben larik e. Cacahing tembang
c. Huruf vocal
37. Guru wilangan lan Guru lagu ing Tembang Mijil yaiku….
a. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u d. 10i, 6o, 10e, 10u, 6i, 6u
b. 10u,6a, 10e, 10i, 6a, 6e e. 10ai, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u
c. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6a
38. Upacara adat mantenan Jawa dipungkasi ngangge acara ….
a. siraman c. panggih e. dodolan dhawet
b. kumbakarnan d. sungkeman
39. Acara dodolan dhawet ing mantenan ditindaake dening ….
a. tiang sepuh penganten putra d. tiang sepuh penganten sakloron
b. tiang sepuh tanggane e. tiang sepuh penganten putri
c. sedherek tiang sepuh putra
40. Ing ngisor iki uborampene acara ngantenan, kajaba ….
a. tumpeng c. kembang 7 rupa e. kembar mayang
b. kendhi d. canting
a. wara-wara b. pawarta c. ariwarti d. kalawarti e. layang
2. Nanggapi pernyataan-pernyataan ana ing pawarta anduweni teges pada karo ….
a. rumusan pawarta c. nyimpulake isi pawarta e.nulis pawarta
b. ngrungoake pawarta d. gawe pawarta
3. Nampi pawarta kanthi apa anane diarani ….
a. objektif b. evaluatif c. factual d. informatif e. actual
4. Ing ngisor iki ora kalebu sarana komunikasi canggih yaiku ….
a. telpon b. handphone c. kenthongan d. internet e. netbook
5. Nalika ana salah sawijining murid telpon marang gurune kangsgo nyuwun ijin ora mlebu sekolah kudu migunaake basa kang bener. Basa kang trep digunaake yaiku ...
a. ngoko lugu c. ngoko alus e. basa manca
b. basa krama alus d. basa gaul
6. Tembung lingga sing dumadi saka telung wanda, kaya ing ngisor iki ….
a. sega c. dom e. segara
b. segarane d. segaranipun
7. Tembung ing ngisor iki kalebu tembung andahan yaiku ….
a. tulung c. tinulung e. talang
b. taling d. tiling
8. Tembung “ kanugrahan” menawa dirimbag dadi ….
a. ka + anugrah + an c. ka + nugrah + an e. ka + n + ugrahan
b. ka + nugraha + an d. ka + nugraha
9. Cara maca migunaake sak akeh-akehing teks kanthi wektu sesingkat-singkate diarani cara maca ….
a. endah c. bathin e. intensif
b. cepet d. grambyangan
10. Kanggo nemoake materi-materi kang dibutuhake kanthi cepet. Iku kelebu … maca cepet.
a. tujuwane c. cara e. gagasan utama
b. teknik d. aspek
11. Ing ngisor iki kang ora kalebu jenising maca yaiku ….
a. cepet b. endah c. bathin d. grambyangan e. banter
12. Mbagi pengalaman kanthi lesan kalebu kagiyatan ….
a. pachelaton c. micara e. crita
b. gancaran d. wawan rembug
13. Pengalaman iku bisa ditulis utawa nganggo migunaake paragrap ….
a. deskripsi c. eksposisi e. argumentasi
b. narasi d. persuasi
14. Ana ing sajroning pawarta, katrangan kahanan utawa kedadeyan kang awujud kasunyatan diarani ….
a. fakta b. opini c. objektif d. evaluasi e. aktual
15. A : “Halo …”
B : “Halo, sugeng sonten, Pak!”
A : “Inggih, sugeng sonten “
B : “…. Pak Karjo? “
A : “Inggih leres.”
Ganepan kang bener saka tuladha pacelathon ing telepon ana ing dhuwur yaiku …
a. Punapa kula saged kepanggih kaliyan Pak Karjo d. Niki sinten nggih
b. Wonten punapa Pak Karjo? e. Kula piyambak
c. Punapa leres menika dalemipun Pak Karjo?
16. Komunikasi kanthi telpon nduweni kaluwihan kaya ing ngisor iki, kajaba ….
a. cepet c. kudu ketemu e. kapan wae waktune
b. murah d. ringkes
17. Salam pambuka kang bisa digunaake nalika telpon, kajaba ….
a. halo c. sugeng enjing e. Assalamualaikum
b. sugeng dalu d. sugeng pitepangan
18. Omongan wong tunggal sajroning sandiwara iku diarani ….
a. prolog c. monolog e. setting
b. dialog d. bloking
19. Sandiwara katindaake dening paraga kang wis tinata pagelarane ana ing….
a. lapangan c. mimbar e. sadhuwuring kelir
b. patenan d. saduwuring panggung
20. Manungsa tanpa banyu iku mesthi bakal ora duwe daya kekuatan lan mesthi bakal tumekaning pati. Tumrape manungsa, banyu iku dadi ….
a. asal kekuwatan d. njupuk kekuatan
b. aweh daya kekuwatan e. salah saijining kekuatan
c. pamer kekuwatan
21. Piranti pagelaran wayang kulit kang nggambarake bumi yaiku ….
a. debog d. cempala
b. kelir e. simpingan
c. kothak
22. Ana ing wayang kulit blencong iku nggambarake ….
a. sasmitaning urip d. langit, angkasa
b. srengenge, rembulan, lintang e. manungsa
c. sangkan paran
23. Pasang tarub lan tratag iku ditindakake ….
a. sawise duwe gawe d. sawise siraman
b. sadurunge duwe gawe e. sawise kirab temanten
c. saminggu sawise duwe gawe
24. Kumbakarnan iku tegese ….
a. tumpaking gati d. temu manten
b. dodolan dhawet e. rembug panitia
c. gawe undhangan
25. Klambi menawi diganti aksara jawa dadi ….
a. klmbi c. lKmBi e. kLmBi
b. akLmbi d. kelamBi
26. webiaikiademBzet\ ………
a. wengi iki peteng banget c. mau bengi adhem e. adheme banget
b. wengi iki adhem anget d. wengi iki adhem banget
27. Ditulung malah …., isine terusan paribasan iku aksara Jawane ….
a. mutu= c. mntu= e. menTu=
b. gnTu= d.bunTu=
28. Kuburan kramat, yen ditulis aksara jawa ….
a. kuburn\ kermt\
b. kuburnK`mt\
c. kubu/rn\ krmat\
d. kburn\ kermt\
e. kuburn k]mt\
29. wiluje= rwuh
Yen ditulis latin yaiku ….
a. sugeng rawuh c. wilujeng dawuh e. wilujeng awuh
b. wilujeng rawuh d. ageng rahayu
30. Tanda kang gunane kanggo ngowahi aksara urip (vocal) dadi aksara mati (konsonan) diarani…
a. cecak c. wigyan e. adeg-adeg
b. layar d. pangkon
31. Aku maca Koran, yen ditulis jawa dadi ….
a. akuwac[korn\
b. akudiwc [korn\
c. akumc[korn\
d. [korn diwcaku
e. wcnenbuku aiku
32. Dasanama yaiku ……………….
a. wayang c. lakon wayang e. mungsuh
b. jeneng padha d. putra kayangan
33. Wrekudara = Bima = Bratasena = ………………, Kajaba…
a. Jagabilawa c. wijasena e. Bayu Putra
b. yudhistira d.Arya Panenggak
34. .....................yaiku paraga sing nabuh gamelan anut larasing gendhing.
a. sinden c. Dhalang e. Waranggana
b. Pangrawit d. Anoman
35. Cacahing baris wonten ing tembang macapat yaiku…..
a. Guru wilangan c. Guru gatra e. Guru wilangan
b. Guru wyanjana d. Guru Vokal
36. Guru wilangan yaiku ….
a. Caching bait saben tembang d. Cacahing huruf
b. Cacahing Wanda saben larik e. Cacahing tembang
c. Huruf vocal
37. Guru wilangan lan Guru lagu ing Tembang Mijil yaiku….
a. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u d. 10i, 6o, 10e, 10u, 6i, 6u
b. 10u,6a, 10e, 10i, 6a, 6e e. 10ai, 6o, 10e, 10i, 6i, 6u
c. 10i, 6o, 10e, 10i, 6i, 6a
38. Upacara adat mantenan Jawa dipungkasi ngangge acara ….
a. siraman c. panggih e. dodolan dhawet
b. kumbakarnan d. sungkeman
39. Acara dodolan dhawet ing mantenan ditindaake dening ….
a. tiang sepuh penganten putra d. tiang sepuh penganten sakloron
b. tiang sepuh tanggane e. tiang sepuh penganten putri
c. sedherek tiang sepuh putra
40. Ing ngisor iki uborampene acara ngantenan, kajaba ….
a. tumpeng c. kembang 7 rupa e. kembar mayang
b. kendhi d. canting
Silahkan Baca Juga di Bawah ini
SOAL BAHASA JAWA
- SOAL-SOAL DAN KISI-KISI BAHASA JAWA SMP KELAS VII SEMSTER I (SATU) BAGIAN 3
- SOAL-SOAL DAN KISI-KISI BAHASA JAWA SMP KELAS VII SEMSTER I (SATU) BAGIAN 2
- SOAL-SOAL DAN KISI-KISI BAHASA JAWA SMP KELAS VII SEMSTER I (SATU) BAGIAN 1
- ULANGAN UMUM SEMESTER I SEKOLAH DASAR TAHUN PELAJARAN 2012/2013 BAHASA JAWA KELAS TIGA DAN JAWABAN ISIAN
- ULANGAN UMUM SEMESTER I SEKOLAH DASAR TAHUN PELAJARAN 2012/2013 BAHASA JAWA KELAS TIGA DAN JAWABAN
- ULANGAN TENGAH SEMESTER GENAP TAHUN PELAJARAN 2012/2013 Mata Pelajaran Bahasa Jawa KELAS 3
- LATIHAN SOAL-SOAL BASA JAWA KELAS II SEMESTER 2 ke 2
- LATIHAN SOAL-SOAL BASA JAWA KELAS II SEMESTER 2 ke 1
- SOAL MID SEMESTER GENAP TAHUN PELAJARAN 2011/2012 Bahasa Jawa Kelas VIII ( Delapan )
- Materi Bahasa Jawa MID SEMESTER GENAP TAHUN PELAJARAN 2011/2012 Kelas VII ( Tujuh )
- ULANGAN TENGAH SEMESTER GENAP BAHASA JAWA SD
- SOAL ULANGAN UMUM TENGAH SEMESTER GASAL Mata Pelajaran : BAHASA JAWA
- ULANGAN AKHIR SEMESTER GENAP SMK Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Langganan:
Postingan (Atom)